מחר יוכרע: האם החופים ישארו בידי הציבור?

    איתי גדסי No Comments on מחר יוכרע: האם החופים ישארו בידי הציבור?

    הצעת חוק של חבר הכנסת דב חנין מבקשת למנוע בניה באזורים הסמוכים לחופי הים | התכניות עליהן מדבר החוק הן כאלו שאושרו לפני 2004, אז חוקק חוק דומה

    חוף בת ים | אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחר תצביע ועדת השרים לענייני חקיקה על התיקון לחוק החופים שמקדם ח"כ דב חנין עם ארגוני הסביבה הדורש בחינה מחודשת של התכניות הישנות המאיימות על החופים.

    עשרות תכניות בנייה ישנות של מלונות ומגדלי מגורים יוקרתיים, מאיימות על חופי הים המעטים שנותרו פתוחים לציבור. מדובר בתכניות בנייה ישנות שאושרו לפני שחוקק ב-2004 חוק החופים האוסר על בנייה ב-100 המטרים של רצועת החוף. התכניות הישנות גוברות על החוק ומביאות שוב ושוב למאבקים ממושכים בין יזמים לבין הציבור שיוצא למאבק להגן על החוף.

    החוק מציע מנגנון להסדרת הסוגיה שבמסגרתו תערוך המדינה בדיקה יזומה של כלל התכניות הישנות שאושרו בחופים. לאחר שתתבצע הבדיקה החוק מעניק למדינה סמכויות לאשר את התכניות, או לדרוש שינויים והתאמות, ובמצבים מסוימים גם לבטלן תוך ניוד זכויות היזמים במתכונת ובאופן שיידרשו.

    את הצעת החוק יזם ח"כ דב חנין יחד עם ארגוני סביבה שיצאו בקמפיין ארצי לתמיכה בחוק. על החוק חתומים ח"כים מהקואליציה והאופוזיציה.

    לדברי ח"כ דב חנין, יוזם החוק: "הגיע הזמן לשים סוף להפקרות הבנייה בחופים ולהעביר מסר ברור – חוף הים הוא לא נדל"ן. מעט החופים שנשארו לנו חייבים להישאר פתוחים לציבור הרחב. לא יתכן שנאפשר לתכניות ישנות מימי המנדט לגבור על הסטנדרט העדכני שהכנסת קבעה. גם עבור היזמים מצב של מלחמת עולם על כל תכנית בנייה הוא לא טוב. סטנדרט אחיד וברור בעניין הזה ייצור ודאות ויגן על הציבור. הגיע הזמן להעדיף את האינטרס הציבורי בשמירת החופים כמקום בילוי חינמי ונגיש, על פני האינטרסים של מי שיכול להרשות לעצמו דירת פאר על החוף. אני קורא לשרים לתמוך בתיקון לחוק".



    0 תגובות